12 Ocak 2012 Perşembe

Cilt Bakım Rutinim ve Ürünlerim

Daha önce belirttiğim gibi yıllardır La Roche Posay Effaclar ürünlerini kullanıyorum. Arada Bioderma'da denedim ancak hemen hemen aynı olmasına rağmen Effaclar'dan daha memnun kaldım. İçinde parfüm barındırmaması en önemli etkenlerden biri sanırım. Cildimi sabah ve akşam olmak üzere iki kere yıkayarak arındırıyorum. Yağlı bir cildim var ve yıkamazsam rahat edemiyorum. Bunu daha önce arkadaşlarıma anlatamazdım çok gereksiz bulurlardı, bizim cildimizi sadece suyla yıkasak yetiyor derlerdi ama sonra onlar da gördüler herkesin cilt tipi ve bakımı aynı olmuyor.

Sabah öncelikle Effaclar jelim ile yıkıyorum daha sonra ise Duo'yu tüm yüzüme uyguluyorum. Tonik kullanmıyorum ama eskiden Rosense gül suyu kullanıyordum tonik yerine. Daha sonra Rossmann'dan almış olduğum Alterra'nın genç ciltler için olan göz kremini uyguluyorum. Göz çevremde bir sorunum yok sadece nemlendirme amaçlı çünkü göz çevrem çok kuruyor. (fotoğraftaki ise anti-age olan göz kremi, genç ciltler için olanı bulamadım)




Akşamları da aynı rutini uyguluyorum. Sadece haftada bir kez düzenli olarak kil maskesi yapıyorum. Bunun içinde kesinlikle hazır olanları tercih etmiyorum çünkü o kadar kimyasalla birlikte yapılmış bir kili kullanmak istemiyorum. Beyaz kili de yeşil kili de denedim ancak en memnun kaldığım yeşil kil oldu kesinlikle. O kadar güzel temizliyor ki cildi, siyah noktalar yerlerini anında belli ediyor maske yüzünüzdeyken bile gözenek gözenek oluyor o bölgede, aslında 10-15 dk tutun deniyor ama ben yarım saate yakın tutuyorum yüzümde ve bir zararını görmedim. Sadece sonrasında güzelce nemlendirmem gerekiyor. Kullandığım marka ise Şehriban Teyze kil maskesi :D Kilin kalitesi topladıkları alana göre değişiyor ama genellikle güzel oluyor. Ayrıca maya maskesini de merak ediyorum araştırıp deneyip ileteceğim görüşlerimi ve ne kadar sevmesem de hazır maskelerimi de bitirsem iyi olacak sanırım :)


Cildimin doğal dengesini bozmamak için sadece bir kaç ürünle basit biçimde temizliğini ve bakımını sağlıyorum :)

2 yorum:

  1. Kil banada süper geliyor ama karistirmalik kil´i bir sevemedim gitti, bir tane kutu almistim ama hic kullanmayi sevmiyorum, bende hazirlari cok seviyorum ; )

    YanıtlaSil
  2. Evet malesef karıştırma işlemi zahmetli yok suyu çok geldi yok kili derken kıvamını tutturmak zor oluyor ama yine de seviyorum :)

    YanıtlaSil