6 Aralık 2011 Salı

Sıcak İçecekler :)

Aralık kapıya dayandığına göre kış geldi diyebiliriz artık. Sıcak içeceklerin ise tam zamanı. Kansızlık yapıyor diye siyah çayı çok nadir içerim. Ama bunun dışında kendimiz için yararlı neler içebiliriz bakalım mı :)


Yeşil Çay: Benim biricik, sevgili, tatlı, şeker, canım içeceğim :) Evet son zamanlarda sanki popüler bir içecekmiş de modaymış gibi içiliyorsa da aslında bakmayın, o kadar yararlı ki... Yalnız dikkat edilmesi gereken tek bir nokta var, içerisinde bulunan kafein dolayısıyla gece geç saatlerde içilirse uykusuzluğa yol açabilir. Bunun dışında ise günde 3-4 fincan, sıcak ve şekersiz olarak tüketilmesi ise önerilenler arasında. Kanseri önleyici etkisini hepiniz duymuşsunuzdur. Bunun yanı sıra, yağ yakılma sürecini hızlandırarak diyeti destekler. (Victoria's Secret mankenlerinin bir numaralı içeceği olduğunu söylesem nedeni anlaşılır sanırım :) ), sigara kullanımının toksik etkilerini azaltır, vücuttan ödemi atar çünkü idrar söktürücüdür. Gribi önler. Kolestrerol, kan şekeri, tansiyon hepsine iyi gelir :D Yeşil çayı ilk Kampüsistan dizisinde duymuştum, hatta bir sahnesinde Derya, Arzu'nun zayıf kalmasını sürekli yeşil çay içmesine bağlıyordu :) 
        Yeşil çay içerken kesinlikle poşet çay kullanmıyorum. Uzun zamandır sadece Çaykur'un kutu çaylarını alıyorum. Pratik bir süzgecim var onun içine 1 tatlı kaşığına yakın koyup fincanın üzerine kaynamış su döküyorum ve demini alsın diye biraz bekliyorum. Kesinlikle şeker, tatlandırıcı ve hatta bal bile kullanmıyorum. Bazen normal çay olarak demleyip içen de oluyor ancak ben sevmiyorum.

Lavanta Çayı: Bu canım çayım ise genelde gece yatmadan önce içiyorum. Kokusu ve aromasıyla tam bir dinlendirici ve rahatlatıcı. Bazen içine rezene de ekliyorum daha güzel oluyor. Bu çaya başlamamın sebebi aslında karaciğeri temizlediği, toksinlerden arındırdığı ve benim için en önemlisi sivilcelere yani cilde de iyi gelmesi. Gerçekten de 2 hafta boyunca düzenli içtiğimde (her gece 1 bardak) sivilcelerim gözle görülür biçimde azalıyor ve cildim de pürüzsüzleşiyor. Bazen kür olarak uygulandığında ara verilmesi de tavsiye ediliyor. Hatta isterseniz tonik olarak da cildinize uygulayabilirsiniz bu yararlı bitkinin çayını. Bunlar ise lavantanın içinde bulunan maddeler: 
Tablo: Lavanta’da bulunan bazı etkin maddelerin özellikleri
Özellik (en)
Özellik (tr)
Adet Etkin Madde
antihepatotoxic
karaciğer toksinlerine karşı
8
hepatoprotective
karaciğeri koruyucu
9
hepatotonic
karaciğeri sakinleştirici
7
antiviral
virüslere karşı etkili
8
antiinflammatory
antiinflamatuar
14
antioxidant
antioksidan
7
antitumor
tümöre karşı
6
cancer preventive
kansere karşı koruyucu
6
antimutagenic
genetik mutasyona karşı
13
antiseptic
antiseptik
11
sedative
sakinleştirici, rahatlatıcı
14
anticancer
kansere karşı
7

 
Form Çayları: Aslında poşet çay karşıtı olmama rağmen alternatif olsun diye aldığım çaylar. Gerçekten de form çayları, kesinlikle etkisini görüyorum :) Tamam anında zayıflatmıyor ama tıpkı yeşil çay gibi fazla suyu vücuttan atmaya ve sindirimi de kolaylaştırmaya yarıyor. Daha önce Doğa markasının çaylarını aldım bitirdim. Bugün ise indirimde görünce bir de Doğadan alayım dedim. Kayısılı da vardı, ben karışık olanı tercih ettim. 
Civanperçemi Çayı: Bu da şans eseri başladığım ve herkese önerdiğim bir çay. Özellikle adet öncesinde içilirse hem ağrısız geçmesine faydası var hem de adet gecikmelerinde etkili, bu yüzden hamilelerin kullanması önerilmiyor. Rahim kanserine, yumurtalık iltihaplanmalarına da iyi geldiği belirtilmiş. Hatta ünlü bitki bilimci Kneipp, kadınlar arada bir bu çayı içmiş olsalar pek çok problemle karşılaşmak zorunda kalmazlardı demiş. Etkisi görmek için kür gibi uygulamakta ve sadece 1 bardakla etki etmesini beklememek lazım. Menapozda da çok işe yarıyor. Kadınsal hastalıkların yanı sıra havaya bağlı migren ağrılarında, baş dönmesinde, mide bulantısında da etkisi varmış. 

Hayıt Tohumu: Öncelikle şunu belirteyim tadı gerçekten çok acı. Ama hormon düzensizliği için birebir. Bazı kadınlar hamile kalmak için ek tedavi olarak kullanıyor bu bitkiyi. 3 ay içinde kesin etkiyi belli ediyormuş. PMS dönemlerinde,menopozda, adet düzensizliğinde, aknede ve doğum kontrol haplarını bıraktıktan sonra vücudun dengesine kavuşabilmesi için kullanılıyormuş.


Uzun bir yazı oldu ama umarım faydalı olmuştur :) Siyah çayı, kolayı, gazozu, kahveyi (Türk kahvesi hariç) bırakalım bitki çayı içelim hepimiz :D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder